שאלות ותשובות להורים

כיצד אני כהורה יכול/ה לקדם את החשיפה של ילדי לאנגלית?

  • צרו לילדיכם הזדמנויות לשמוע ,לחקות, לחקור לתרגל וללמוד אנגלית בהתאם ליכולתו ולהתפתחותו.
  • הראו את הערכתם כלפי אילו הדוברים שפה נוספת
  • חשפו את ילדיכם לארועים תרבותים מארצות דוברות אנגלית (ריקוד, שירה, מוסיקה…)
  • הציגו לילדיכם ספרים, סרטים, קלטות שמע וכו' באנגלית.
  • עודדו שיחה ודיאלוגים בנושאים שונים. הדגישו את חשיבות ההקשבה לדוברים הנוספים.
  • תרגלו מילים בנושאים שונים. העזרו במשחקים על מנת לפתח מודעות לקיומם של שמות עצם, תארים, חרוזים ,הפכים, מילים נרדפות וכו'.
  • עודדו את ילדיכם להאזין לטקסטים באנגלית באופן חוזר ונשנה, ובדקו את הבנתם.

מדוע חשוב ללמוד אנגלית בגיל הרך?

  • בעולם קיימת מגמה הולכת וגוברת ללימוד אנגלית כשפה נוספת בגיל צעיר.
  • מחקרים שנערכו בנושא, העלו מספר ממצאים חשובים התומכים בחשיבות לימוד אנגלית כשפה נוספת בגיל הצעיר:
  • ככל שהלומד צעיר יותר, רכישת השפה נעשית בצורה קלה יותר, בהנאה מרובה יותר ובטבעיות.
  • ככל שהלומדים צעירים יותר, הם חוששים פחות לבצע טעויות ולהתנסות בשיחה בשפה נוספת.
  • ככל שמתחילים ללמוד אנגלית בגיל צעיר יותר, מובטחת חשיפה גבוהה יותר לשפה במסגרת הלימודים, ויכולת הלומדים לשלוט בשפה ,עולה.
  • למידת שפה נוספת בגיל צעיר מקדמת את יכולת ההבעה  של הלומד בשפת אמו.
  • למידת שפה נוספת בגיל צעיר מפתחת מיומנויות של פתרון בעיות בקרב הלומדים.
  • למידת שפה נוספת בגיל צעיר מעודדת הכרות עם תרבויות נוספות ויוצרת הבנה מעמיקה יותר כלפיהן.

קראו גם על התוכנית שלנו לגן חובה עד כיתה ב'

מהי תאוריית האינטלגנציות המרובות וכיצד באה לידי ביטוי בשיעורי אנגלית?

תאוריית "האינטליגנציות המרובות" שפותחה ע"י פרופ' הווארד גארדנר, מדברת על סוגי אינטליגנציה מגוונים:

אינטליגנציה ויזואלית-מרחבית – שימוש בעזרים ויזואליים כגון ציור, המחשה והעמדת פנים.

אינטליגנציה מוסיקלית – שימוש בשירים, לחנים ומקצבים.

אינטליגנציה תנועתית – מבוססת על משחקי גוף, משחקי תפקידים, שפת גוף.

אינטליגנציה מילולית – שימוש בכלים כגון שיחה פורמאלית ובלתי פורמאלית.

אינטליגנציה לוגית – מתמטית – ידיעה המתרחשת תוך כדי יישום תהליכי חיפוש וגילוי.

אינטליגנציה תוך אישית – יכולת התבוננות ורפלקציה אישית.

אינטליגנציה בין אישית – עבודת צוות, למידה תוך כדי שיתוף פעולה, פרויקטים קבוצתיים.

התיאוריה טוענת לקיומם של סוגי אינטליגנציות שונות הנשלטות ומבוקרות על ידי אזורי המוח השונים.

כל אדם עשוי להיות בעל כישורים אלה או אחרים.

על תהליך הלימוד להקל על השימוש באינטליגנציות השונות הקיימות אצל כל תלמיד ולהעניק לו את מירב הזדמנויות לצורך פיתוח יכולותיו הייחודיות.

כיצד התאוריה באה לידי ביטוי בשעורים שלנו? 

 בכל התוכניות שלנו, קיימת פנייה למגוון האינטלגנציות של הלומד.

התלמידים לומדים באמצעות הקשבה ושיחה ,התבוננות בתמונות, שירה ודקלום, משחק ותנועה, דרמה, יצירה, עבודה עם בובה ועוד.

ערכת ההוראה שלנו כוללת אבזרים המתאימים ללמידה הפונה למכלול האינטלגנציות.

קראו עוד על ערכת הלימוד שלנו

מהי אינטליגנציה רגשית וכיצד מיושמת בתוכניות שלנו?

"אין למידה קוגניטיבית ללא רגש

 ואין רגש ללא התערבות המחשבה".

אינטליגנציה רגשית היא יכולתו של האדם לפתח את רמת מודעותו העצמית, לפתח את השליטה על דחפיו, לעודד פיתוח בטחון עצמי, מוטיבציה אישית, יכולת תקשורת חברתית, הסתגלות וכישורי שיתוף פעולה.

אינטליגנציה רגשית היא שילוב בין יכולות רגשיות וחברתיות, מיומנויות הקובעות את רמת היעילות ההבנה וההבעה, הבנת האחר, התקשורת וההתייחסות אליו, והתמודדות עם דרישות היום יום.

אנו מאמינים כי על המורים מוטלת חובה למצוא את הדרכים לגילוי ולהבנת הגורמים המעוררים  ומדרבנים את התלמידים לצורך קידום הרצון והאהבה ללמידה ולעורר את סקרנותם הטבעית והכוונתם האישית.

התוכניות שלנו מביאות תכנים רלבנטיים לעולמות התוכן של הילדים, מעודדות שיחה ודיון ויוצרות אוירה פתוחה ומזמנת למידה.

כיצד ניתן לצמצם פערים באנגלית בקרב הגילאים הבוגרים?

  • למידת השפה בגיל הרך
  • מתן מענה ליכולות הלומד
  • למידה בקבוצות קטנות
  • הקניית מיומנויות מגבירות מוטיבציה

לימוד אנגלית לילדים

לימוד אנגלית בגילאים הצעירים
סקר מקיף שנערך בעולם בנושא לימוד אנגלית בגיל הצעיר, מראה כי לימוד האנגלית בגלאים הצעירים מתבצע כיום בהיקף רחב יותר מאשר אי פעם.
הגיל שבו מתחילים בלימודי האנגלית כשפה נוספת, הולך ויורד בהדרגה.
בעוד שבעבר החלו בלימודי האנגלית בראשית חטיבת הביניים, מתחילים כיום ללמוד אנגלית בבתי הספר היסודיים ואף בחטיבות הצעירות וגני החובה.
מגמה ההולכת ותופסת תאוצה בעולם היא להקדים וללמד אנגלית במטרה ליצור אוכלוסייה דו-לשונית.

מתי ומדוע כדאי לילדים ללמוד אנגלית?

הסבר אחד ללימוד אנגלית בגלאים ה צעירים הוא העובדה כי קל יותר ללמד אותם מאשר את התלמידים הבוגרים.
מומחים רבים מסכימים על כך שככל שילד נחשף לאנגלית בגיל צעיר יותר, כך יתמחה בלימוד השפה באופן מוצלח יותר, והלמידה תעשה באופן "טבעי" וקל יותר.
תלמידים צעירים לומדים מחיקוי בצורה טובה יותר, מתקשרים בקלות רבה יותר ואינם נחסמים ע"י החשש לטעות, המאפיין תלמידים בוגרים .
האפשרות ללוות את תהליך הלמידה במשחק ושירה המותאמים לגילם, משמעותית גם היא ביצירת אווירת למידה מוכרת ונוחה ללומדים הצעירים.

הסבר לוגי נוסף התומך בלימוד אנגלית החל מהגיל הצעיר, נעוץ בעובדה שבכדי לשלוט ברזי השפה נחוצות שעות רבות של למידה ,תרגול והדרכה.
לימוד השפה האנגלית כשפה נוספת, מתקיים במרבית המקומות בעולם במשך מספר שעות בודדות בשבוע.
בדומה לכל מקצוע אחר, ככל שהלומדים ייחשפו זמן רב יותר לשפה ,ישתמשו בה ויתרגלו את מרכיביה השונים,
כך יוכלו להגיע לרמת מומחיות גבוהה יותר בשפה ולהבנתה.

במרבית המקרים, לימוד האנגלית בגיל הצעיר מקדם את השליטה בשפת האם של הלומד.
העיסוק באוצר המילים מקדם את הבנת מילים חדשות הן באנגלית והן בשפת האם.

מחקרים מוכיחים, כי בנוסף לפיתוח יכולות תקשורת עם אנשים בכל העולם, לימוד אנגלית בגיל צעיר מקדם את ההישגים של הלומדים גם בתחומים אחרים, וכמו כן משפר את יכולתם להתמודד עם סוגיות המצריכות פתרון בעיות.
בנוסף, באמצעות החשיפה של הלומדים הצעירים לתרבויות אחרות במהלך לימוד השפה,
מרחיבים את זווית הראייה שלהם על העולם, ומעמיקים את יכולתם להבין תרבויות שונות, לרבות תרבותם הם.

לפניכם חומרים שונים המתאימים לתרגול, חזרה וסיכום החומר הנלמד בשלוש יחידות הלימוד הראשונות בתוכנית GROWING WITH ABC
(COGNATES, COLORS ,NUMBERS-מילים דומות בשפת האם ובאנגלית, מספרים וצבעים)

לצפייה בחומרים נדרשת התקנת תוכנת Acrobat Reader

להורדת התוכנה

פתחו את הקבצים ע"י לחיצה על שמם, הדפיסו ופעלו ע"פ ההנחיות.

דוגמא לפעילות נוספת:

A  FAMILY  THEATHRE

  צרו תאטרון בובות משפחתי בעצמכם!

   הדפיסו את שני הדפים המצורפים : 
      
          דף 1                              דף 2 
 
הדביקו על בריסטול וגזרו את הדמויות.
 
  הדביקו כל דמות על מקל ארטיק, קשית או עפרון
  וצרו תאטרון בובות.
 
  תנו לבובות "לשוחח" בנהן  והכינו הופעה!
 
 הדמויות שמופיעות בדפים:
 
  father (אבא) 
mother (אמא) 
 sister ( אחות) 
 brother (אח )  
 cat (חתול) 
 baby ( תינוק/ת) 
 grandfather ( סבא)  
  grandmother ( סבתא) 
 
 למדו את הדקלום שבמסגרת, והוסיפו אותו להצגה שלכם!
 
 
 שלחו לנו תמונות של התאטרון שהכנתם! 
 (התמונות תוצגנה בעמוד הפייסבוק של האתר)